متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟ اعترافات مردی که همکارش را به کمک همسرش به قتل رساند آیا خوردن ماهی و سایر غذا‌هایی دریایی در دوران بارداری بی‌خطر است؟ پیشنهاد افزایش ۲ برابری حق مسکن کارگران از سوی وزیر کار دامی به نام لایک کردن و لایک گرفتن خبر جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان | تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بنویسید تا به دست بیاورید اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در مشهد نجات‌بخش زندگی ۴ بیمار شد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات ورود سامانه بارشی به کشور از فردا (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) بهترین مواد غذایی برای داشتن عمر سالم و طولانی معلم، روشنی‌بخش راه امید نخستین تماشاگران دنیای مادری | مشکلات و کمبودها، خاطرات شیرین کاری را برای ماما‌ها کم‌رنگ نمی‌کند تاثیر آلودگی هوا بر افزایش ابتلا به آسم | بروز بیش‌تر این بیماری در کلانشهر‌ها ربایندگان «یسنا» به جرم خود اقرار کردند کاهش ۱۰ درصدی تلفات جاده‌ای در تعطیلات جاری جاساز ۲۰۹ بسته هروئین از معده ۳ تبعه افغانستانی در هنگ مرزی تایباد
سرخط خبرها

شناسایی ۱۲۷ مورد ابتلا به هاری در حیات‌وحش خراسان‌رضوی

  • کد خبر: ۲۰۷۴۷۹
  • ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳
شناسایی ۱۲۷ مورد ابتلا به هاری در حیات‌وحش خراسان‌رضوی
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان‌رضوی گفت: ۱۲۷ مورد ابتلا به هاری حیوانات در این استان، طی نیمه نخست امسال طبق آزمایش‌های انجام شده شناسایی و قطعی شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا بهروزیان‌شریف افزود: بیشترین موارد شناسایی ابتلا به هاری به ترتیب در شهرستان طرقبه با ۳۶ مورد، مشهد با ۳۴ مورد و چناران با ۱۸ مورد ثبت شده است.

وی اضافه کرد: به طور تقریبی ۸۰درصد کانون‌های بیماری هاری استان در شهرستان‌های طرقبه، مشهد، چناران و گلبهار بوده است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی بیان کرد: بیشترین میزان ابتلا به بیماری هاری در سگ با ۹۴ مورد و سپس گربه با ۱۴ مورد ثبت شده است.

وی میزان واکسیناسیون سگ‌های صاحب‌دار و بدون صاحب در برابر این بیماری طی ۹ ماه گذشته از سال جاری را ۱۳۱ درصد پیش‌بینی‌ها دانست و افزود: طی این مدت ۸۲ هزار و ۷۷۵ قلاده سگ در برابر این بیماری واکسینه شدند.

بهروزیان اظهار کرد: سهمیه واکسیناسیون هاری برای امسال در استان ۷۵ هزار دوز واکسن بود که با توجه به حساسیت این بیماری و افزایش شیوع آن در استان با پیگیری انجام شده این میزان به ۹۵ هزار دوز ارتقا یافته است.

بیماری هاری ازطریق بزاق حیوان مبتلا به این بیماری به انسان منتقل می‌شود، ویروس از محل گازگرفتگی وارد بدن شده و در ماهیچه‌ها به سمت اعصاب انتهایی رفته و شروع به تکثیر می‌کند.

انسان هار به طور کلی نسبت به تمام محرک‌های فیزیکی، شیمیایی، حسی و بویایی عکس‌العمل شدید نشان می‌دهد، ولی این عکس‌العمل‌ها و رفتار‌های تهاجمی یک تا پنج دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد و در فواصل پیدایش آن‌ها بیمار خسته و کوفته، آرام و بی‌حال می‌افتد.

بیمار به تدریج با افزایش و تشدید انقباضات عضلانی و نخوردن غذا و نیاشامیدن آب ناتوان و فرسوده شده و سپس وارد مرحله اغما می‌شود و در اثر انقباضات شدید عضله قلب و بالاخره فلج دستگاه تنفسی جان خود را از دست می‌دهد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->